SALES AUDIT


Uitvoerige, systematische analyse, evaluatie en interpretatie van het marketing- en salesproces waarbij 6 procesgebieden geanalyseerd worden met als doel probleemgebieden en kansen te identificeren opgeleverd in een plan van aanpak om de marketing- en salesperformance te verbeteren.

Value Proposition

Doel: doelstellingen versus marktanalyse; zijn goals SMART? Is valuepropositie helder? 
Middelen:
• Workshop Value Proposition Canvass
• Externe analyse (scan op macro-omgeving [trends], meso-omgeving en klantanalyse [segmentatie, brand equity])
• Value proposition benchmark onderzoek; vaststellen aspecten versus waarde
• Pricing onderzoek
• Klanttevredenheidsonderzoek
• Go-To-Market check (leveren van de juiste dienst aan de juiste klant met laagste kosten en hoogste kwaliteit)

Sales Strategie

Doel: vaststellen salesdoelstellingen, salesstrategie, salescultuur, salesstructuur en actuele performance.
Middelen:
• Workshop salesproces kansen en knelpunten
• Checklist en vragenlijsten voor management m.b.t. doelstellingen, strategie en performance
• Kwalitatief onderzoek salesmanagement
• Data-analyse salesperformance
• Cultuuranalyse: gewenste cultuur
• Workshop Empathy Mapping (ideaal klantprofiel)
• Workshop Customer Journey 

Sales Team

Doel: kansen en knelpunten in kaart brengen salesteam.
Middelen:
• Recruitmentprofiel versus ideaal profiel versus huidig profiel
• Training en Coaching analyse
• Vaststellen huidige performance per salesmedewerker: ability x motivation matrix
• Bonus- & Targetsysteem effectiviteitsonderzoek
• Salespitch (aansluiting bij value proposition)
• Cultuuronderzoek (gap-analyse versus management)
• Business environment analyse

Sales Proces

Doel: vastleggen huidige salesproces, kansen, knelpunten en plan van aanpak.
Middelen:
• Salesteam Workshop salesproces kansen en knelpunten; value mapping (gap-analyse versus management)
• Vragenlijsten marketing en sales
• Activititeiten versus Value Onderzoek

Sales Systems

Doel: vaststellen in welke mate de marketing- en salessystemen de doelstellingen ondersteunen.
Middelen:
• In kaart brengen huidige situatie (welke systemen, welke data, welke leadscoringsmodellen)
• In kaart brengen gewenste situatie door checklist en kwalitatieve gesprekken
• 360-graden klantbeeld datacheck
• Reporting
• Datasets

Leadgeneratie

Doel: analyse van de digitale winkel met als doel optimaliseren van het aantal marketing qualified leads en sales qualified leads.
Middelen:
• Workshop Marketing en Sales Leadgeneratie proces
• Workshop Content Marketing Canvas
• Marketing en Sales afstemmingsonderzoek; een optimale samenwerking voor een optimaal resultaat
• SEO Zoekwoordonderzoek
• Website technische analyse
• UX Onderzoek
• CRO Onderzoek
• Inbound en Outbound channel-analyse (e-mail, affiliate, SEA, SEO, social en display)
• Social Selling Readiness vragenlijst
• Marketing Automation check (setup en inrichting automation flows)


Noodzaak

Wanneer...
- een reeds succesvolle organisatie naar het volgende ambitieniveau wil groeien
- de eindverantwoordelijke voor de commerciële resultaten mogelijk het target niet haalt
- er marktaandeel wordt verloren of het nieuwe target is dusdanig uitdagend dat getwijfeld wordt of de huidige marketing- en salesorganisatie op de juiste wijze is ingericht om het target te halen
- wanneer de organisatie op zoek is naar middelen en mogelijkheden voor meer leads, meer sales
- de organisatie inzichtelijk wil krijgen op welke wijze de marketing- en salesorganisatie kan groeien. Wat is de meeste efficiënte en effectieve manier om de processen in te richten? Wat is de beste groei-architectuur?
- de directie een experimenterende, lerende omgeving wil creëren voor het marketing- en salesteam
- behoefte is aan een meer voorspelbare salesfunnel die zorgt voor controleerbare performance. Een optimaal marketing- en salesproces kan met een redelijke mate van betrouwbaarheid de uitkomst voorspellen
- De directie meer grip op groei wil krijgen; een volledige controle over het marketing- en salesproces
- een “Best in class sales organisatie” het doel is. Value added activiteiten toevoegen en perfectioneren en Non Value added activiteiten elimineren
- operational excellence
- complexiteit uit het marketing- en salesproces gehaald moet worden

Service boeken

Bronze

€ 3.995,=

Eenmalig 

Quick Scan
Maak een afspraak

Silver

€ 9.995,=

Eenmalig

Ideaal voor kleine bedrijven
Maak een afspraak

Gold

€ 17.995,=

Eenmalig

Ideaal voor grote bedrijven
Maak een afspraak

Bent u geïnteresseerd in onze diensten? Wij helpen u!

Wij willen precies weten waar u behoefte aan hebt, zodat wij u de optimale oplossing kunnen bieden. Laat ons weten wat u wilt en wij zullen ons uiterste best doen om u van dienst te zijn. 
Een afspraak boeken